Beoordeling (eindexamen)concert


Het is aan de beoordelende commissie om tussen kolommen in te beoordelen als zij dit vanuit hun professie van toepassing vinden. 

10: Overstijgt verwachting 8: Voldoet aan verwachting 6. Heeft ontwikkeling nodig 4: Heeft verbetering nodig 2. Zwaar onder niveau
Klank Alle tonen zijn duidelijk te horen en/of de performer heeft volledige controle over de klank en dynamiek. De meeste tonen zijn duidelijk te horen en/of de performer heeft goede controle over de klank en dynamiek. Tonen zijn soms lastig te horen en/of de performer heeft matige controle over de klank en dynamiek. Tonen zijn soms slecht te horen en/of de performer heeft slechte controle over de klank en dynamiek. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Ritme Alle ritmes worden accuraat uitgevoerd. De puls is stabiel. Bijna alle ritmes worden accuraat uitgevoerd. De puls is stabiel.  Bijna alle ritmes worden accuraat uitgevoerd. De puls is soms niet stabiel. Ritmes worden niet accuraat uitgevoerd. De puls is niet stabiel. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Balans (in het geval van samenspel) Alle partijen zijn goed te horen en met elkaar in belans. Het samenspel laat de performers boven zichzelf uitstijgen. Alle partijen zijn goed te horen en met elkaar in belans. Er wordt goed samengespeeld. Eén / meerdere van de partijen is soms slecht te horen/te luid tijdens de performance. Er wordt niet altijd goed samengespeeld. Eén / meerdere van de partijen is niet of slecht te horen/te luid door de hele performance. Er wordt niet goed samengespeeld. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Presentatie Van het begin van de presentatie tot het einde laat de performer zien wat hij/zij kan. De presentatie loopt in één keer door. Ook is er extra aandacht besteed aan de introductie.  Van het begin van de presentatie tot het einde laat de performer zien wat hij/zij kan. De presentatie loopt in één keer door.   De performer begint/eindigt onzeker aan de performance. En/of de presentatie wordt een keer onderbroken of herstart.   Er is geen duidelijk begin en/of einde aan de presentatie. De presentatie wordt regelmatig onderbroken.  Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Proces De performer heeft zeer doelgericht geoefend / gerepeteerd aan het stuk  en werkt oplossingsgericht.  De performer neemt initiatief en is creatief. De performer vraagt om hulp als het niet lukt.  De performer heeft goed geoefend / gerepeteerd en werkt oplossingsgericht.  De performer vraagt om hulp als het niet lukt.  De performer heeft niet altijd doelgericht geoefend.  De performer heeft moeite met oplossingsgericht werken en vraagt erg veel/ te weinig om hulp.  De performer heeft niet doelgericht geoefend en neemt geen tot weinig initiatief.  Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Grensverlegging De performer heeft zijn grenzen verlegd op het gebied van durf, stijlkeuze en spel.   De performer heeft zijn grenzen verlegd in durf en spel.   De performer heeft zijn grenzen nauwelijks verlegd in spel.  De performer heeft zijn grenzen niet verlegd.   Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Contact tijdens repetitie proces De performer heeft heel duidelijk met de bandleden gecommuniceerd tijdens het repetitieproces. De band wist altijd waar ze aan toe waren. De performer heeft redelijk duidelijk met de bandleden gecommuniceerd tijdens het repetitieproces. De band wist af en toe niet wat de bedoeling was. De performer heeft slecht met de bandleden gecommuniceerd tijdens het repetitieproces. De band heeft het initiatief moeten nemen. De performer heeft niet met de bandleden gecommuniceerd tijdens het repetitieproces. Iemand anders heeft het contact met de bandleden moeten regelen. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Contact tijdens performance De performer heeft heel duidelijk met de bandleden gecommuniceerd tijdens het optreden. De performer heeft een beetje met de bandleden gecommuniceerd tijdens het optreden. De performer heeft nauwelijks met de bandleden gecommuniceerd tijdens het optreden. De performer heeft niet met de bandleden gecommuniceerd tijdens het optreden. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Publiek bereiken De performer heeft duidelijk iets met het publiek gedaan, ze geraakt.  De performer heeft iets met het publiek gedaan, ze enigszins geraakt. De performer heeft nauwelijks iets met het publiek gedaan, ze nauwelijks geraakt. De performer heeft niets met het publiek gedaan, ze niet geraakt. Het was niet duidelijk wie de hoofdperformer was. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Voorbereiding tijdens repetities De performer is goed voorbereid op de repetities en heeft duidelijk een leidende positie ingenomen.  De performer is redelijk voorbereid op de repetities en heeft een beetje een leidende positie ingenomen, maar iedereen in de band kon meebepalen wat er gebeurde. De performer is slecht voorbereid op de repetities en heeft geen leidende positie ingenomen; iedereen in de band kon meebepalen wat er gebeurde. De performer is niet voorbereid op de repetities en heeft geen leidende positie ingenomen; iedereen in de band kon meebepalen wat er gebeurde. Voldoet niet aan de norm om te voldoen aan het niveau zoals genoemd in kolom E. 
Rubric Muziek (praktijk) Examen
Excel – 12,1 KB 13 downloads